[صفحه اصلی ]    
:: کنوانسیون قانون حقوق معلولین اخبار اختصاصی IDP سخن هفته گزارش ::
بخش‌های اصلی
خانه::
پژواک::
اخبار::
کنوانسیون::
قانون حقوق معلولین::
سازمان های معلولین::
عضویت در سایت::
برقراری ارتباط::
پست الکترونیک::
پیوندها::
خبرخوان (RSS)::
آلبوم تصاویر::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: ممنوع الخروج از در منزل!
:: همایش اشتغال های حمایت شده در مجتمع آموزشی نیکوکاری «رعد» برگزار شد
:: میهمان پذیر بهزیستی سهم ما نشد
:: طرح جبران عدم کارایی هنوز پابرجاست
:: والدینی که <گوش> فرزندان خود می‌شوند
:: گام‌های معلق
:: به آنها بگو می‌توانند
:: بهره‌برداری از 120 واحد مسکونی معلولین خراسان‌جنوبی در هشتمین روز از دهه فجر
:: روزشمار هفته ملی سلامت مردان ایرانی اعلام شد
:: بررسی مجدد لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس
:: اولین استخر ویژه نابینایان باحضور استاندارتهران در منطقه هرندی افتتاح شد
:: هادی رضایی: صمیمی بهترین فرد برای جانشینی خسروی‌وفا بود
:: رئیس انجمن کشتی ناشنوایان منصوب شد
:: سیامند رحمان: صندوق حمایت از قهرمانان بین المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها تبعیض قائل می‌شود
:: کلنگ‌زنی مرکزاورژانس اجتماعی و افتتاح نخستین مرکز ژنتیک قاین
نظرسنجی
آیا از مطالبی که در سایت استفاده می شود رضایت دارید؟
بله
تا حدودی
نه
خیلی کم
خیلی زیاد
   
خبرخوان
پس از دریافت خبرخوان آر اس اس می توانید با کپی کردن آدرس RSS و یا کشیدن لوگوی نارنجی رنگ  UniRSS به داخل خبرخوان خود مشترک سایت معلولین ایران شوید.
:: آموزش و آگاه سازی کودکان معلول از حقوقشان با استفاده از کتاب های سخنگوی دیجیتال ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۵/۲۹ | ارسال‌کننده:  زهرا خان اف | 
AWT IMAGE

آیا می دانید امروزه چه تعداد کودک معلول در جهان زندگی می کنند؟ آیا این کودکان از حقوق انسانی و اولیه خود آگاهی دارند؟ بر اساس گزارش صندوق ملل متحد برای اطفال (UNICEF)، حدود 200 میلیون کودک معلول که از حقوق انسانی و اولیه خود آگاهی ندارند در جهان زندگی می کنند که معلولیت و ظرفیتشان ناچیز پنداشته شده و جامعه نیازهایشان را در اولویت قرار نداده است.

 

معاهده سازمان ملل در ارتباط با حقوق کودک (UNCRC) حقوق کودک را به طور مختصر، به صورت زیر بیان می نماید:

 

1. من از حق تولد، داشتن نام و ملیت برخوردارم.

2. من از حق آزادی و داشتن خانواده ای که از من مراقبت و پشتیبانی کرده و مرا راهنمایی نمایند، برخوردارم.

3. من از حق داشتن آموزش خوب، پرورش استعدادهایم و پربار شدن برخوردارم.

4. من از حق داشتن مواد غذایی کافی و مغذی، پوشاک مناسب، سرپناه آراسته و امنی که مجهز به سرویس های بهداشتی کافی و مناسب باشد، برخوردارم.

5. من از حق بازی، اوقات فراغت و تفریح برخوردارم.

6. من از حق حمایت در برابر توهین، خطر و خشونت وارده از طریق فاجعه، جنگ و درگیری برخوردارم.

7. من از حق زندگی در محیطی آرام و سالم برخوردارم.

8. من از حق دریافت حمایت، دفاع و یاری دولت برخوردارم.

9. من از حق بیان دیدگاه ها، عقاید و باور خود و پیوستن به سازمان ها برخوردارم.

 این حقوق تماماً برای کودکان معلول نیز قابل اجرا است. در کشور ما، ما دارای فرمان کبیر (یا فرمان آزادی صادره از طرف جان پادشاه انگلیس در سال ۱۲۱۵) برای معلولین و قوانین مختلفی که از حقوق کودکان فیلیپینی معلول حمایت می کنند، هستیم. فیلیپین نیز در تصویب معاهده سازمان ملل در مورد حقوق کودک (UNCRC) در سال ۱۹۹۰ و حقوق افراد معلول (UNCRPC) در سال ۲۰۰۸ مشارکت کرده است. واقعیت غم انگیز این است که کودکان معلول (CWD) فیلیپینی و خانواده هایشان هنوز جزء آسیب پذیرترین گروه هایی هستند که در جامعه ما به حاشیه رانده شده‌اند زیرا والدین و خواهران و برادرانشان از حقوق کودکان معلول آگاه نیستند.

 وهم گرایی جامعه فیلیپین برنده تحقیق سال ۲۰۱۱ در مورد ابتکارات حقوق بشر نوآورانه فیلیپین شد. این پروژه متضمن رسیدگی به ۵۰۰ کودک معلول، والدین، خواهران و برادران و معلمانشان بود و حقوقشان را با استفاده از شیوه ای جدید آموزش می داد – کتاب های سخنگوی دیجیتال (DTBs). من با افتخار می گویم که در شهر داوائو، مرکز یادگیری زندگی مستقل (ILLC)، داوائو به عنوان مجری پروژه مذکور انتخاب شد.

 در پاسخ به این سوال که آیا امکان داد که به کودکان معلول حقوق انسانی و اولیه شان را آموزش دهیم؟باید بگوییم بله، امکان دارد. با کمک کتاب سخنگوی دیجیتال DAISY، توسط صفحات سرویس دهنده فعال (ASP)، داستان های آموزشی شامل مفاهیمی در مورد حقوق کودکان معلول گسترش یافتند. DAISY مخفف سیستم اطلاعات دیجیتال دسترس پذیر است که شامل کتاب های سخنگوی دیجیتالی است که کاملاً در دسترس بوده و تمامی خصوصیات متون نوشتاری و ضبط صوتی متن را در خود جای داده است.

 این پروژه تجربه یادگیری خوبی برای کودکان خاص در شرایطی بود که می بایست حق خود را نسبت به داشتن آموزش خوب، حق بازی و استراحت و حق حمایت در برابر خشونت و توهین بدانند.

 ارزیابی که به دانشجویان شرکت کننده در این برنامه داده شد، ثابت کرد که این حقوق می تواند در تمامی سطوح عملی آموزش داده شود. این برنامه چشم معلمان را باز نمود و بنابراین همه ساله به عنوان راهی جهت ترفیع آگاهی نسبت به حقوق کودکان خاص اجرا خواهد شد.

 (جین آن گونزالس مادر جوانی وهم گراست. او مدافع و عضو اصلی جامعه وهم گرای فیلیپین و مدیر مرکز یادگیری زندگی مستقل (ILLC) داوائو است که مرکزی برای نوجوانان و بزرگسالان خاص می‌باشد. برای ارایه نظرات یا سؤالات خود لطفاً ایمیل بزنید.)

 ترجمه: فاطمه محسنی یکتا

منبع : خبرنامه سازمان بهداشت جهانی

تهیه شده در: واحد بین الملل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

 با همکاری موسسه  وافل

منبع: سایت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 2557 بار   |   دفعات چاپ: 514 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 58 بار   |   0 نظر
سایت معلولین ایران (سما) Iranian disabled people
تماس با سردبیر :info@idp.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.047 seconds with 950 queries by yektaweb 3600