[صفحه اصلی ]    
:: کنوانسیون قانون حقوق معلولین اخبار اختصاصی IDP سخن هفته گزارش ::
بخش‌های اصلی
خانه::
پژواک::
اخبار::
کنوانسیون::
قانون حقوق معلولین::
سازمان های معلولین::
عضویت در سایت::
برقراری ارتباط::
پست الکترونیک::
پیوندها::
خبرخوان (RSS)::
آلبوم تصاویر::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: حقوق ۲ میلیونی ۸۰ درصد فرهنگیان بازنشسته
:: نگاهی نو به معلولیت در کتاب «⁣سیمای معلولیت در سینما»
:: با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور، فعالان حوزه نابینایان تقدیر شدند
:: با محوریت باور و شبکه چاووش برگزار شد کارگاه آموزش و ترویج حقوق افراد معلول در استان لرستان
:: نقشه‌ «اسلامی» برای آشفته بازار مسکن
:: برگزاری مراسم استقبال از قایقرانان مدال آور هرمزگانی مسابقات آسیایی ازبکستان
:: آموزش زبان ناشنوایان به مأموران پلیس
:: کاهش قیمت «پوشک» و بهبود وضعیت بهداشتی معلولان
:: ورزشکاران جانباز و معلول نیاز به تزریق انگیزه دارند
:: شاعری که برای همه قابل فهم است
:: هنرمندی ساکنان کهریزک در تالار وحدت
:: ارائه ویلچر به زائران اربعین از سوی بهزیستی
:: راه‌اندازی ۲۴ مدرسه شبانه‌روزی استثنایی در کشور
:: تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور
:: بررسی اعتبارات ورزشی زنان و ورزش همگانی در کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی
نظرسنجی
آیا از مطالبی که در سایت استفاده می شود رضایت دارید؟
بله
تا حدودی
نه
خیلی کم
خیلی زیاد
   
خبرخوان
پس از دریافت خبرخوان آر اس اس می توانید با کپی کردن آدرس RSS و یا کشیدن لوگوی نارنجی رنگ  UniRSS به داخل خبرخوان خود مشترک سایت معلولین ایران شوید.
:: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز استثنایی تحت پوشش داریم ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۱ | ارسال‌کننده: تقی زاده | 
۱۴۰ هزار دانش‌آموز استثنایی تحت پوشش داریم
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش این سازمان قرار دارند که ۶۵ هزار نفر در سیستم تلفیقی و حدود ۷۵ هزار نفر در سیستم جداسازی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی امروز در همایش ملی خانواده، کودک و نوجوان در شیراز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۲۱ مدرسه استثنایی در کشور فعال است، گفت: سال گذشته ۱۳۹ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس خاص و عادی کشور تحصیل کردند.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی با مطرح کردن بحث تفاوت‌های فردی که یک واقعیت است، گفت: نهادهای آموزشی باید نسبت به این موضوع حساس شوند و بتوانند بر مؤلفه‌هایی که روی آموزش تأثیر می‌گذارد تغییر ایجاد کنند که شامل تربیت معلم به صورت ویژه می‌شود.

وی تفاوت‌های فردی را از واقعیت‌ها و زیبایی‌های خلقت دانست و اظهارکرد: وقتی این تفاوت‌ها در جامعه معنی‌دار و تفاوت‌ها فاحش می‌شود. نهادهایی نظیر آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کنند و نسبت به این موضوع حساس شوند.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی در ادامه گفت: نگاه ما جداسازی نیست بلکه فراگیرسازی است.

وی افزود: افرادی دارای معلولیت باید به کفایت اقتصادی - اجتماعی برسند و نباید دائما مصرف کننده باشند.

قدمی خانواده را رکن اصلی پرورش افراد دانست و گفت: خانواده باید روش تربیت فرزندانی که دارای معلولیت های جسمی است را بیاموزند اما متاسفانه اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد لذا ضرورت دارد که دانشگاه و مراکز مشاوره وارد میدان شوند.

وی پیشنهاد داد که رشته‌های اختلال یادگیری و مشاوره کودکان استثنایی در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌هایی نظیر شیراز ایجاد شود تا زمینه برای کاهش مشکلات ناشی از اطلاعات و آگاهی در جامعه کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی افروز - عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران - نیز با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور جهان دارای وزارت خانواده هستند، گفت: در کشور ما نیز نیاز به راه‌اندازی چنین وزارتخانه‌ای احساس می شود.

وی با بیان اینکه همه نهادها و وزارتخانه ها برای خانواده ایجاد می شود، گفت: بی توجهی به نظام خانواده و ضرورت تقویت آن زمینه ساز مشکلات جدی در آینده خواهد شد.

این متخصص روانشناسی با بیان اینکه فرزند آوری الزامی نیست اما فرزند پروری مهم است، ادامه داد: خانواده دو رکن خیلی مهم دارد که زن و شوهر است. فرزندان خانواده میهمان محسوب می شوند و هر یک خانواده دیگری را شکل می دهند، آنان با مشاهده امروز فردای خود را انتخاب می کنند بنابراین خانواده آموزشگاه است.

افروزخانواده را به باغی تشبیه کرد که مادر باغبان و پدر سنگربان و بچه ها میوه هستند و رشد و شکوفایی آنها به باغبان برمی‌گردد.

او گفت: اگر انسان در خانواده آرامش داشته باشد در جاهای دیگر خلاق می شود. خانواده تنها جای فطری، طبیعی، بی بدیل و جاودانه است که باعث پیشگیری از آسیب‌ها می شود.

افروز که اعتقاد دارد درمان خانواده محور در بیماری‌هایی نظیر اوتیسم تاثیرگذارترین شیوه درمان است، مهمترین و اصلی ترین نیاز کودکان و نوجوانان در خانواده را نیاز عاطفی دانست و تاکید کرد که تمام کودکان حق دارند که پدر و مادر خود را دوست بدارند خصوصا کودکان استثنایی.

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
دفعات مشاهده: 8 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایت معلولین ایران (سما) Iranian disabled people
تماس با سردبیر :info@idp.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 50 queries by YEKTAWEB 3772