[صفحه اصلی ]    
:: کنوانسیون قانون حقوق معلولین اخبار اختصاصی IDP سخن هفته گزارش ::
بخش‌های اصلی
خانه::
پژواک::
اخبار::
کنوانسیون::
قانون حقوق معلولین::
سازمان های معلولین::
عضویت در سایت::
برقراری ارتباط::
پست الکترونیک::
پیوندها::
خبرخوان (RSS)::
آلبوم تصاویر::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: اولین نمایشگاه تجهیزات تخصصی نابینایان و کم بینایان کشور
:: حمایت بانک ملی ایران از بخش بهداشت و درمان بیرجند
:: معلولان و مسیر ناهموار دسترسی به اماکن شهری
:: مهار معلولیت‌های بینایی با پرهیز از ازدواج فامیلی
:: بیش از 10هزار معلول خدمات توانبخشی دریافت کردند
:: هدف‌گذاری برای سوادآموزی پنج هزار بیسواد طی سال جاری در هرمزگان
:: مشکلات دوران بارداری و آسیب‌های زایمان منجر به اوتیسم می‌شود
:: تیم‌ملی فوتبال نابینایان نهم جهان شد
:: افطاری‌های صمیمانه با آقای رئیس
:: برترین های مسابقات جانبازان خراسان شمالی معرفی شدند
:: سرنوشت نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری معلولان
:: آذربایجان شرقی دومین منتشرکننده کتاب بریل در کشور است
:: اتیسم در پسرها 4 برابر دخترها شایع‌تر است
:: شرایط حضور معلولان در جامعه فراهم شود
:: ابهر در مناسب سازی معابر رتبه نخست استان زنجان را دارد
نظرسنجی
آیا از مطالبی که در سایت استفاده می شود رضایت دارید؟
بله
تا حدودی
نه
خیلی کم
خیلی زیاد
   
خبرخوان
پس از دریافت خبرخوان آر اس اس می توانید با کپی کردن آدرس RSS و یا کشیدن لوگوی نارنجی رنگ  UniRSS به داخل خبرخوان خود مشترک سایت معلولین ایران شوید.
:: تحصیل 62هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۱۴ | ارسال‌کننده: تقی زاده | 
تحصیل 62هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد عادی سازی است و تلاش می کنیم تا جایی که می‌شود دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند گفت: در حال حاضر 62 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی در مدارس عادی داریم.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی در همایش ملی روز جهانی معلولین که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه تفاوت های فردی به عنوان یک واقعیت، تاثیر خود را در یک جامعه می گذارد گفت: اگر بنای استقرار عدالت داریم باید به این تفاوت ها توجه کنیم و زمینه دسترسی همه به امکانات را فراهم کنیم.

وی افزود: فراهم آوری این امکانات از جمله آماده سازی مواد آموزشی و فضای آموزشی متفاوت هزینه هایی در بر دارد. نیروی انسانی نیز باید توانمند باشد، دائم مطالعه کند و ضمن برخورداری از دانش کافی عشق و علاقه داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به سختی و فرسودگی نیروی انسانی در مدارس استثنایی اظهار کرد: با این حال احساس میکنم معلمان ما شاداب تر از معلمان عادی هستند.


قدمی با اشاره به اینکه رویکرد حاکم بر مدارس ما رویکرد جهانی است گفت: در طول تاریخ سه دوره  داریم دوره اول طرد افراد با نیازهای ویژه بود. دوره دوم حدود 150سال پیش، دوره پذیرش مشروط را داشتیم و امروز نگاه پذیرش بی قید و شرط است. در این دوره رویکرد ما رویکرد عادی سازی است و تلاش می کنیم تا جایی که می‌شود دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید درس زندگی را تمرین کنند. با سیستم گلخانه‌ای نمی‌توان بچه ها را تربیت کرد. در حال حاضر 62 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی در مدارس عادی داریم و برای هدایت این برنامه زیرساخت هایی چون برنامه های آموزشی، معلمان رابط و مدارس پشتیبان در نظر گرفته شده است.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شرایطی مالی سخت دولت بودجه سایر فصول ما از 24 میلیارد تومان به 96 میلیارد رسیده است که جای تقدیر دارد گفت: تا کنون حدود 7.5 میلیارد در طرح خدمات حمایتی برای دارو و درمان دانش آموزان با نیاز های ویژه هزینه کرده‌ایم.

 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 153 بار   |   دفعات چاپ: 21 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایت معلولین ایران (سما) Iranian disabled people
تماس با سردبیر :info@idp.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 50 queries by YEKTAWEB 3705