[صفحه اصلی ]    
:: کنوانسیون قانون حقوق معلولین اخبار اختصاصی IDP سخن هفته گزارش ::
بخش‌های اصلی
خانه::
پژواک::
اخبار::
کنوانسیون::
قانون حقوق معلولین::
سازمان های معلولین::
عضویت در سایت::
برقراری ارتباط::
پست الکترونیک::
پیوندها::
خبرخوان (RSS)::
آلبوم تصاویر::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: قانون زیر باران سوال معلولان
:: اقدامات جدید نهضت سوادآموزی در اجرای قانون حمایت از معلولان
:: رقابت های فوتسال قرعه کشی شد/ برتری دهیاری ها در والیبال
:: کسب سه سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط پاراتیزاندازان ایران
:: کار سختی در مسابقات جهانی اسپانیا خواهیم داشت
:: گزارش IPC از حضور تیم فوتبال نابینایان ایران در مسابقات قهرمانی جهان مادرید
:: آزمایشات رایگان پیش از تولد برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت
:: این بچه‌ها تولید را معنا می‌کنند
:: آموزش۲۲هزار معلول سندروم داون/قانون حمایت ازحقوق معلولان ابلاغ شد
:: وزیر بهداشت به ژنو سفر می‌کند
:: تیشه‌گران: وضعیت کادر فوتبال ناشنوایان مشخص می‌شود/ ۱۳ روز است که اسدی در کما بسر می‌برد
:: پوست بدن «زهرا» مثل کویر ترک می خورد
:: او از پیست تارتان تا پلاتو همچنان می‌درخشد
:: ۳ دوچرخه‌سوار پیست به بازیهای پاراآسیایی اعزام می شوند
:: تامین مخارج نایب قهرمان پارالمپیک، از دستفروشی تا نگهبانی!
نظرسنجی
آیا از مطالبی که در سایت استفاده می شود رضایت دارید؟
بله
تا حدودی
نه
خیلی کم
خیلی زیاد
   
خبرخوان
پس از دریافت خبرخوان آر اس اس می توانید با کپی کردن آدرس RSS و یا کشیدن لوگوی نارنجی رنگ  UniRSS به داخل خبرخوان خود مشترک سایت معلولین ایران شوید.
:: افتتاح 100 مرکز ویژه اختلالات یادگیری/ چاپ کتب درسی دانش آموزان استثنایی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۶ | ارسال‌کننده: تقی زاده | 

افتتاح 100 مرکز ویژه اختلالات یادگیری/ چاپ کتب درسی دانش آموزان استثنایی
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از توسعه مراکز ویژه اختلالات یادگیری خبر داد و گفت: در حال حاضر 432 مرکز اختلالات یادگیری دایر است و برنامه ساخت و راه‌اندازی حداقل 100 مرکز جدید در سال جاری دستورکار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان آغاز شده است، اظهار کرد: با ترتیب اتخاذ شده همانند دوسال گذشته کتب دانش آموزان ما به موقع چاپ شده و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر آن دسته از کتب درسی دانش‌آموزان که تغییری در آنها از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی ایجاد نشده است را برای دانش آموزان نابینا تبدیل به خط بریل می‌کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: کتب درباره دانش آموزان کم توان ذهنی نیز در دست تالیف است و تلاش می‌کنیم زودتر به مرحله چاپ برسد تا هیچ دانش آموزی در ابتدای سال تحصیلی بدون کتاب نماند.

قدمی همچنین از توسعه مراکز ویژه اختلالات یادگیری خبر داد و گفت: در حال حاضر 432 مرکز اختلالات یادگیری دایر است و هدف گذاری کرده‌ایم تا امسال این تعداد به بیش از 550 مرکز برسد. برنامه ساخت و راه‌اندازی حداقل 100 مرکز جدید در سال جاری دستورکار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.  آموزش و پرورش موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه یک مرکز اختلالات یادگیری در هر منطقه آموزش و پرورش دایر کند؛ بر این اساس باید شمار این مراکز طی پنج سال آینده به 750 برسد.

وی ادامه داد: کارکرد اصلی مراکز ویژه اختلالات یادگیری جلوگیری از افت تحصیلی در مدارس ابتدایی عادی است. از جمله مخاطبان اصلی این مراکز دانش آموزان شاغل به تحصیل در دوره ابتدایی هستند که علی رغم بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس چون املاء و ریاضی دچار مشکل هستند. اینها از طریق مدرسه به این مراکز هدایت می‌شوند و خدمات مشاوره ای و درمانی لازم را دریافت می‌کنند تا مشکلشان برطرف شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از برگزاری اردوهای ورزشی و تورهای تابستانه ویژه برای دانش آموزان مدارس استثنایی خبر داد و اظهار کرد: اعتباری حدود هشت میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.  همکاری نزدیکی با کمیته ملی پارا المپیک داریم تا بتوانیم در جریان برگزاری مسابقات ورزشی، استعدادیابی کرده و دانش آموزان توانمند را شناسایی کنیم.

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 428 بار   |   دفعات چاپ: 74 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایت معلولین ایران (سما) Iranian disabled people
تماس با سردبیر :info@idp.ir
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 50 queries by YEKTAWEB 3629